سئو

اگر به‌تازگی وب‌سایتی راه‌اندازی کرده‌اید باید بدانید که نرخ جذب کاربر و بالا بردن ترافیک و میزان فروش (در سایت‌های فروشگاهی) تا چه اندازه مهم است. همه این‌ها را می‌توان در یک پکیج تحت عنوان

سئو یا بهینه‌سازی سایت دسته‌بندی کرد؛ اما منظور ما از سئوسایت چیست؟

هدف از بهینه‌سازی، جلب‌توجه موتورهای جستجو و افزایش تمایل آن‌ها برای نشان دادن صفحات سایت به کاربر است، حال کسب رضایت موتورهای جستجو مستم رعایت قوانینی است که برخی از آن‌ها را شرح خواهیم داد.

 

بهینه‌سازی سرعت سایت

با توجه به‌جا افتادن مسئله تبلیغات و فروش آنلاین، سرعت سایت اولین تصویر را راجع به شغل شما ایجاد می‌کند؛ درک این نکته ضروری است که وقتی کاربر در لحظات اول ورود خود به سایت سرعت پایینی را برای بارگذاری اطلاعات تجربه می‌کند هیچ شانس دومی نخواهید داشت. وب‌سایتی با سرعت و کارایی بالا درنهایت منجر به بازدید بیشتر و نرخ ترافیک بالاتر، امکان تعامل بیشتر و تجربه کاربری بهتر می‌شود.

به همین دلیل با کاهش زمان بارگذاری صفحات بر روند بازاریابی و فروش خود و به دست آوردن رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو تأثیر مثبتی خواهید گذاشت.

 

بهینه‌سازی محتوای سایت

محتوای تولیدی برای سایت درواقع نوشته‌ای مرتبط با فعالیت‌های مربوط به وب‌سایت شما است که باید کاملاً بر اساس کلمات کلیدی تولید شود تا سئوشده باشد و موردتوجه موتورهای جستجو قرار گیرد؛ چگالی کلمات کلیدی در محتوای تولیدی الگوریتم خاصی دارد؛ به این معنا که باید تحت قوانین خاصی که سبب هدفمند شدن مطلب تولیدی می‌شود، به‌کاربرده شوند.

محتوای سایت می‌تواند به اشکال مختلف در قالب تصویر، متن و . به اشتراک گذاشته شود و حاوی کلمات کلیدی مدنظر شما برای بالا بردن رتبه سایت باشد. یقیناً اگر ایجاد محتوا با استفاده از منابع معتبر و باکیفیت صورت گیرد این امکان وجود خواهد داشت که علاوه بر ایجاد ترافیک بالا بهینه‌سازی سایت را در مسیر درست‌تری قرار دهد.

 

سئو صفحات سایت

در سئوسایت بهینه‌سازی صفحه، تمام جنبه‌های فنی موردنیاز برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل را شامل می‌شود. زمانی که سئوکار به مبحث بهینه‌سازی صفحات سایت می‌رسد باید توجه و دقت خود را روی برخی ویژگی‌ها چون استفاده از برخی Tagها و معماری کلی هر صفحه بگذارد.

در یک دسته‌بندی جزئی‌تر می‌توان بهینه‌سازی صفحات را شامل موارد زیر دانست:

-برچسب‌ها باید حاوی کلمات کلیدی باشند.

-هر صفحه و مطالب موجود در آن باید با سرعت قابل قبولی بارگیری شوند.

-تعامل با مشتری باید به شکلی صحیح صورت گیرد و در قبال کاربر پاسخگو باشید.

-سایت باید HTTP SECURE (HTTPS) باشد.

-معماری سایت باید سازگار و سازمان‌یافته باشد.

-پیوندهای خارجی سایت باید مرتبط با محتوای کلی هر صفحه باشد.

در خصوص نکته آخر باید عنوان کنیم که لینک‌های خارجی به‌نوعی سوخت اضافه سایت هستند و اگر به شکلی صحیح مورداستفاده قرار گیرند یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شوند. جدا از آن‌وقتی شما در محتوای سایت خود از یک برند و تجارت مرتبط با سایت خود صحبت می‌کنید یا سایت دیگری محتوای شمارا به اشتراک می‌گذارد، این فرصت را در اختیارتان می‌گذارد که یک پیوند خارجی ارگانیک داشته باشید.

سئو سایت

با توجه به مطالب بالا، در حال حاضر یک کاربر معمولی انتظار دارد که وقتی روی لینک وب‌سایتی کلیک می‌کند، صفحات آن در کمتر از 3 ثانیه بارگیری شوند؛ بنابراین از روشی مؤثر و ساده برای بهبود سرعت و بهینه‌سازی سایت استفاده کنید تا میزان جذب کاربر بالاتر رود.

هرچند ماه یک‌بار با توجه به نرخ ترافیک، قابلیت‌های استفاده‌شده و دیگر ویژگی‌های سایت تمامی قسمت‌های آن را بررسی کنید و عوامل اصلی موفقیت یا شکست خود را ارزیابی نمایید.

سئوسایت خود را با توجه به نکات و برداشت‌های خود طی آزمون‌وخطاهای مختلف پیش ببرید. درنهایت باید گفت سئو سایت بسیار گسترده‌تر از آن است که در کوتاهی این مبحث بگنجد اما سعی نمودیم اولین و مهم‌ترین اقداماتی که باعث می‌شود زودتر به نتیجه برسید را بیان کنیم.


مشخصات

آخرین جستجو ها